Project co-financed by

Кожного ранку підприємці стикаються з кризою у фінансах, релізі продукту чи у роботі команди. Але будь-яка криза це перевага і ми пояснимо вам, як її не втратити

Колишній СЕО компанії Intel Енді Ґроув якось сказав, що “Криза знищує погані компанії, хороші компанії виживають після неї, а величні компанії вдосконалюються після неї”. У сучасному світі на підприємця щоденно звалюється мільйон викликів,  які він має проаналізувати та зрозуміти, як з ними боротись.

Але справді великі СЕО, як Стів Джобс, Білл Ґейтс чи Елон Маск намагаються ще й контратакувати і перевертати кризу на власну перевагу. Ми вирішили розібратись, як це зробити.

Шлях перший. Холодна голова

 

 

Всесвітньо відомий підприємець Джон Рокфеллер у перші два роки існування власного бізнесу зіткнувся зі світовою кризою 1857 року, яка спочатку сколихнула Штати, а згодом перекинулась на усю Європу. Спекуляції довкола акцій залізничний компаній, надмірного кредитування, зерна та земельних ділянок спровокували вибух фінансової бульбашки і мільйони людей втратили роботу. Рокфеллер міг впасти у депресію та страждати як усі, але він знайшов вихід, як кризу зробити перевагою.

Впродовж двадцяти років тієї кризи він спромігся захопити і контролювати 90% усього нафтового ринку США. Він сприйняв зміни, як своєрідне очищення ринку і використав наявну конкурентну перевагу задля майбутнього. Сучасні підприємці живуть у час турбулентності, тому мають приймати ті кроки, які будуть виграшні у майбутньому. Не забуваймо, що такі гіганти як Майкрософт та Інтел починали у кризовий період. Але вони зберігали холодну голову і дивились на ринок з перспективою, а не на те, що було довкола у той момент.

2. Шлях другий. Думай інакше

 

 

Стів Джобс став таким відомим і своєрідним Йодою для підприємців завдяки тому, що завжди слідував правилу “Немає нічого неможливого” і не сприймав відповіді “Це не можна зробити”.

Коли він замовив у підрядників специфічне скло для iphone, яке ті ніколи не виробляли, вони обурились. Особливо зважаючи на жорсткі дедлайне. Але він заспокоїв їх постійно повторюючи, що “ вони зможуть це зробити”.

Буквально за одну ніч підрядники перетворили свої заводи у скловиробних гігантів і уже за шість місяців вони зробили першу партію, яка покривала потребу для першої хвилі доставки телефонів. Наполегливість Джобса змусила підрядників вийти за свої межі і створити частину продукту, яким користуються мільйони.

Віра у те, що можна зробити те, що ніхто ніколи не робив, зробила Стіва Джобса і  Apple компанією №1 у світі. Те, що ніхто не робив – це не криза, а можливість захопити світ. Думайте поза межами вашої коробки.

3. Шлях третій. Ігноруйте правила

 

 

Американський підприємець, Семюел Земмурей, який заробив свої статки на торгівлі фруктами, зокрема бананами, є прекрасним прикладом того, як ігноруючи правила можна досягти успіху.

Для своєї логістики йому потрібно було збудувати міст через одну річку у Центральній Америці. Без нього він втрачав величезні гроші на доставці товару. Але влада йому відмовила у проханні і однією з можливих причин називають хабар від тоді найбільшої компанії на ринку United Fruit.

Але Семюел сприйняв це не як невідворотню кризу, а як можливість. Він дав завдання своїм інженерам збудувати дві опори які сягали середини річки. При потребі на них швидко будували  міст і могли переправити товар через річку без обхідних шляхів. Коли ж United Fruit почали скаржитись, він з усмішкою відповідав: “Це не міст, це просто старі і нікому не потрібні опори у воді”.

Завжди настає час, коли потрібно прийняти жорсткі,  інколи нелегальні рішення, заради успіху. Хоча звісно, краще їх уникати.

4. Шлях четвертий. Очікуйте

 

 

Цю техніку підприємці запозичили в античних стоїків. Це одна з вправ негативного мислення. Завжди намагайтесь передбачити результат і негативні варіанти розвитку подій. Це підготує вас у випадку, якщо щось піде не за планом. Ви будете готові, адже очікували цього.

Чим більше ви зможете продумати таких сценаріїв, тим більшою буде ваша конкрутентна перевага. Адже ви гнучкіші за конкурентів і вже маєте пропрацьовані варіанти ходів та рішень. Поки усі шоковані, ви вже давно попереду.

5. Шлях п’ятий. Любіть вашу долю

 

 

Це ще одна техніка, яку вартує запозичити у античних стоїків. Не ненавидьте вашу долю, любіть її і використовуйте задля власної користі. Славнозвісний Томас Едісон одного разу опинився у ситуації, коли його дослідницька та виробнича фабрика згоріла до щенту.

Він не злився, не страждав. Вже за три тижні від відновив її і робота йшла повним ходом. Едісон прийняв свою долю і використав ситуацію задля власного успіху. Часто у житті стартапера настає момент, коли він втрачає інвестора чи талановитого працівника. Важливо розуміти, що зі сліз та страждання ми нічого не отримаємо. Це аксіома.

Винагороджуються ті, хто йдуть до кінця з повним зарядом енергії. Думайте не у рамках власної коробки досвіду, а вийдіть за її межі. Тільки так ви зможете побачити під яким кутом перевернути кризу, щоб вона стала вашою перевагою.

CALL NOW
+
Чекаю дзвінка!