Project co-financed by

     Вам теж завжди було цікаво, як креативні агентства завойовують нових клієнтів та роблять презентації своїх робіт? Всім нам деколи не завадить трохи допомоги та інсайтів, коли ми готуємося презентувати свою ідею та наробіток широкому загалу, чи навіть одній єдиній людині, від якої все залежить.

     Представники деяких креативних агентств поділилися досвідом, як все ж таки привабити потенційного клієнта і перетворити його на свого партнера, з яким можна було б втілювати в життя дійсно чудові проекти та залишити гарне враження від співпраці. Ось деякі лайфхаки, котрі на їх думку, слід використовувати під час пітчінгу потенційних клієнтів.

Не приховуйте своєї особистості.

    Деніель Франкавілла, Креативний директор «Now Creative Group», наполягає, що не потрібно приховувати своєї особистості, тільки тому що ви займаєтеся бізнесом.

    «Ми не приховуємо, хто ми є. Весь світ, і діловий не виключення, створений людьми.  Потенційні клієнти, інвестори, в першу чергу, – просто люди. Ми не уникаємо звичайних розмов та вибудовуємо максимально дружні стосунки.
Наші клієнти ніколи не проти бачити в нас трохи більше, ніж просто професіоналів, деколи саме це і приваблює найбажаніших клієнтів».

 

Звертайте увагу на перший контакт.

     Інколи виходить так, що стандартна, заздалегідь підготовлена промова працює на ура з клієнтами, яким вас порадили, в той час як з тими, на кого ви вийшли самостійно, закінчується повним провалом, або ж навпаки. В залежності від того, як до вас потрапив цей «лід», слід підлаштовувати свою промову.
Про це розмірковує Мет Браун, засновник «336 Creative»:

     «Під час пітчингу клієнтів, ви маєте брати до уваги звідки вони  до вас прийшли, це диктуватиме вам природу вашого виступу. Очевидно, якщо до вас звернулися за рекомендацією, на те були причини: гарні відгуки, вражаюче портфоліо, або проект, над яким ви раніше працювали. В такому випадку, ви вже зарекомендували себе як професіонала вартого довіри. З іншого боку, якщо ви вийшли на клієнта самостійно:  за допомогою холодного дзвінка, через нетворкінг, чи якимось іншим чином на вас чекає дещо вища планка, яку слід перестрибнути, щоб зарекомендувати себе.
       Це банально, але правда. Деколи ми не розуміємо важливості того, звідки до нас потрапив «лід» і намагаємося відпрацювати стандартний пітчинг на всіх, втрачаючи свій шанс».  

 

Спочатку поставте діагноз, потім пропишіть лікування.

     Мет Барч, Контент Директор в Paramore Digital, поділився цікавим методом, перейнятим у президента їх компанії. розповідає:
     «Для наших пітчів ми використовуємо філософію «спочатку поставити діагноз, потім прописати лікування». Щось подібне наша засновниця Ханна Парамор застосовує по відношенню до нас. Ми практикуємо старий трюк, що її навчив один з наставників, і можемо підтвердити, що він дійсно ефективно працює.
     Спершу «поставити діагноз». Ми викриваємо нашим клієнтам всі недопрацювання та нагальні проблеми. Наприклад веб сайти старші трьох-чотирьох років найчастіше мають одні і ті ж самі проблеми: візуальний безлад, незрозумілі «calls to action». Їх ми викриваємо і підкреслюємо. Потім ми прописуємо креативне «лікування». Це завжди щось абсолютно відмінне від того, що було до цього часу, але запропоноване рішення має бути набагато більш мінімалістичне, ніж вони очікують почути.
     Це дійсно чудова філософія. Часом клієнтам важко точно зрозуміти, що не так з їх дизайном, або з маркетинговими стратегіями. Вони мають повністю розуміти важливість таких речей».

Залишайте гарне, незабутнє враження

     Якщо не Ви один пітчите одного і того самого потенційного клієнта, виділитись на фоні інших може бути важко.  Однак, завжди варто шукати шляхи і способи лишити по собі гарне та незабутнє враження під кінець презентації.
      Джил Спет, президент на директор відділу дизайну в «CitizenCreative»та«AIGANationalBoardMember», знайшла дійсно кмітливий спосіб залишити гарне враження після одного із своїх пітчингів.

     Пітч-презентації можуть бути досить насиченими та деколи бентежити. Тому я люблю додавати щось креативне в кінці, щоб повеселити та залишити по собі гарне враження. Найбільше запам’яталося, як на останньому пітчингу я завершила презентацію тим, що передала невеличкі сумочки з нашим логотипом, де лежали зелені жувальні кульки з написом «Давайте розжовувати круті ідеї разом!». Сприйняли дуже гарно!».

     Це лише один із прикладів, як креативно та з розумом підійти до того, щоб залишити про себе гарне враження. Цей хід має також відображати вашу особистість, не забувайте.

     Отже, наступного разу, коли ви будете пітчити ваш креативний проект потенційним клієнтам, інвесторам, спробуйте один, або декілька лайфхаків – всі вони направду цікаві та актуальні. Перевірені на практиці відомим креативними агентствами.

      Оригінал тексту можна переглянути тут.