Project co-financed by

Перетворіть п’ятихвилинну презентацію у двадцятихвилинну розмову з одним із найкращих венчурних фондів світу.

Стартапи – це хайп. Усе більше айтішників і підприємців заражаються думкою працювати на себе і створити власні Apple, Tesla та Amazon. Кожна ідея, яка має за мету «завоювати світ» потребує постійний потік коштів на розвиток. Тому коли власні інвестиції вичерпуються настає час іти до венчурних капіталістів та бізнес-ангелів.
Але це дуже складних шлях. Окрім того, що контакти потрібних людей важко отримати, так і потрапити на зустріч з ними ще важче. Але і це не найменша проблема. На самому пітчі, ви бачите не надто зацікавлених людей і година вашої зустрічі (година, якщо дуже пощастить) пролітає блискавично швидко і «вихлопу» немає жодного. Ви так і бігаєте від інвестора до інвестора зі своїм стартапом, аж допоки вам не надоїсть і ви не повернетесь на вашу стару-добру «галеру».
Один із найпотужніших та найвідоміших своїми інвестиціями венчурний фонд світу Sequia Capital зібрав роудмеп того, як потрібно пітчитись перед інвесторами та підписувати вигідні контракти.

Помилка № 1. Вас завжди хочуть вислухати.
Насправді ні. Якщо ви маєте зустріч з інвесторами на годину, то справді уважно вас слухатимуть 5 хвилин. Не довше. Чим довша зустріч, тим менша увага залишається на ваш проект. Успішний підприємець будуватиме свій пітч не на 60 хвилин і навіть не на 5 хвилин, як ви могли подумати.
Він зробить усе, аби за перші 5 хвилин пітчу привернути до себе увагу інвесторів на наступні 15, а потім і на 30. Він змусить їх запитувати та цікавитись, аби вони справді увійшли у ваш продукт. У цьому форматі для вас win-win. Ви або отримаєте інвестиції, або важливий фідбек.
Загалом, ваш пітч має нагадувати Голівудський фільм. Ви зауважували, що перед заставкою вам на перші 5 хвилин показуються зав’язку сюжету усього фільму. Це щось емоційне, яке змушує вас подумки або вголос сказати «вау» і задуматись над тим «а що ж буде далі?».
По суті, цей маневр змушує вас додивитись увесь двогодинний фільм до кінця, бо завоював ваш цікавість у перші 5 хвилин, коли ви найуважніші. Так само і з пітчингом стартапу.

Помила №2. Тисяча детальних слайдів
Ваші слайди і пояснення, хоч як би круто вони не були задизайнені не привернуть увагу за перші 5 хвилин. Ви банально не встигнете. Тому сконцентруйтесь на трьох, які відповідають на наступні запитання:

1. Що зміниться? Поясніть, яке вікно можливостей ви відкриваєте своєю ідеєю, аби вона дала змогу існувати успішній та стабільній компанії у майбутньому

2. Що ви робите? Поясність одним реченням, як ваше компанія капіталізується на цьому «вікні можливостей»

3. Швидкі факти: коли засновані, хто команда, яка стадія розвитку, кількість користувачів, скільки вам потрібно для наступного бусту. Це допоможе інвестуру розуміти подальший контекст презентації.

На цьому етапі, ваші перші 5 хвилин от-от добіжать кінця, тому у цей момент варто показати четвертий слайд з аджендою, тобто те, що буде далі. Тут ви вже прописуєте досить базові пункти: розмір вашого ринку, команда, опис продукту і так далі.
Відразу заувага – не поспішайте починати розповідати про велич вашого продукту у деталях після слайду з аджендою. Поцікавтесь, чи є у слухачів запитання. Це дуже важливо. Швидше за все, у них або був схожий бізнес, або вони були дотичні до такого ж. Не бійтесь запитати їх, чи є у них питання, ремарки, речі, на яких буде корисно детальніше сфокусуватись надалі. Повірте, ви вже виграли 15 наступних хвилин уваги.

Помилка №3. Я художник. Я так бачу
Звісно, ви маєте повне праву презентувати ваш продукт так, як зручно вам. Проте, ваші жарти, креатив та нестандартні підходи можуть подобатись вашій команді та вам, але не інвесторам. Грайтесь з формою, але не забувайте залишати у змісті найважливіші пункти, які цікаві і потірбні для розуміння усім інвесторам. Про них детальніше.

1. Проблема або біль. Якомога чіткіше поясніть її. Для споживачів покажіть його потреби, які не вирішені, для бізнесу продемонструйте деталізоване розуміння і пояснення цього споживацького болю та невирішеної потреби. Інвестор, який чітко не бачить проблему, яку ви вирішуєте, не буде зацікавленим почути ВАШЕ вирішення.

2. Вирішення. Покажіть демо. Покажіть як це працює. Воно вартує більше, ніж тисяча слів. Покажіть скріншоти та дорожню карту того, як користувач проходить від проблеми до її вирішення. Зробіть результат живим. Люди вірять у це.

3. Ринок. Якщо це новий ринок, то продемонструйте скільки є потенційних користувачів вашого продукту чи сервісу, як ця кількість росте у часовому вимірі і яка купівельна спроможність цих юзерів. Останній пункт дає можливість привідкрити питання вашої цінової політики та доходів. Якщо це вже існуючий ринок і ви автоматизуєте або оптимізуєте щось вже існуюче, то продемонструйте, як ви звузите ринок своїм рішенням під себе і як можна заробити на цьому. Ніколи не використовуйте дослідження незрозумілих компаній, якщо не розумієте, що стоїть за цифрами, які вони використовують і не знаєте, як їх пояснити.

4. Конкуренти. Відразу покажіть усіх конкурентів. Вам потрібно уникнути ситуації, коли інвестори самі їх ідентифікують вже опісля того, як дали вам гроші. Також, відкривши усі карти, вам буде легше пояснити чим ви відрізняєтесь від усіх конкурентів.

5. Команда. На цій стадії, якщо інвестор досі зацікавлений, він точно захоче більше дізнатись про вашу команду та її досвід і таланти. Тому вартує детальніше зупинитись та розповісти про бекґраунд засновника, підкреслити таланти членів команди та унікальні здібності, а також підкреслити вміння, які їх роблять незамінними для побудови саме цього бізнесу.

6. Фінанси. Не пишіть забагато. Не використовуйте цифри, які не можете пояснити. Ви легко загубитесь, тому пояснюйте прості, але важливі елементи, наприклад покажіть дорожню карту того, як ви використовуватиме гроші і на що саме. На ріст команди, на реліз унікальних фіч, на реліз продукти і т.д.
Після цього ви перетнули позначку у двадцять хвилин. Фактично, найлегша половина вам вдалась успішне. Але не презентуйте більше двадцяти. Залишайте 2/3 усього часу зустрічі на питання. При пітчингу це найскладніша, але і найцінніша частина. Ваше завдання на цьому етапі – добитись діалогу. Він продуктивніший по змісту, а також створює близькість між вами та інвесторами через зацікавлення. Коли у вас розмова, а не жорстка критика – ви вже майже завоювали собі цього інвестора.

CALL NOW
+
Чекаю дзвінка!