+38 (063) 874 80 25

Типова помилка людей, які ростуть з інженерів – вони багато роблять, але мало продають. А потрібно починати з продажу. А потім не боятися відмовитися від ідея, якщо вона не заходить. Ключовий меседж тим, хто працює над власним проектом від засновника групи компаній MagneticOne group та Фонду ангельських інвестицій Invest Руслана Савчишина. СЕО Startup Depot Іван Дмитрасевич поспілкувався з ним під час ІТ Арена у перерві між Startup Competition.

 

Інтерв’ю з Русланом Савчишином

 

 

Ти четвертий рік на ІТ Арені? Як оцінюєш її цього року – аудиторія, спікери, теми?

Для мене це третій рік, один пропустив, коли був за кордоном, але що змінюється з роками? Рівень організації – зростає кількість західних гостей. Фактично сам захід – щось значиме, не просто місцеві люди, а з усього світу – з Америки, Європи, Сходу. Арена стає ширша і багатогранніша. Основна мова конференції – англійська. Є багато людей, хто нею вільно спілкується.

Можеш виділити найкращих спікерів зі стрімів, їх є цього року три – бізнес, технології, продукти. Хто з них тобі був особливо цікавий?

Менше акцентую зараз на спікерах, більше дивлюся на теми, радує, те про що говорять. Наприклад, колеги з Київстар представляли цікаву доповідь про великі дані – про те, яким чином дані мобільного оператора накладаються на реальне завдання – розміщенння відділень банків. Друге – мені дуже цікава тема біохакінгу. Це щось дуже далеке від мого досвіду, від досвіду людей яких я знаю, але сам напрям дуже перспективний.

Також мене дуже радує Mike Butcher з TechCrunch – такий собі троль, а з іншої сторони дуже досвідчений чоловік, який жартує по-американськи не так серйозно як ми. Він трохи іронізує, але зате прямо все говорить.

Окрема каста – це старші люди, представники зрілих компаній, як місцеві, так і гості. Багато мудрості в їх словах. Це не щось легке і швидке, а навпаки глибоке, над чим треба думати ще годину після доповіді, рефлексією займатися.

Ти згадав Mike Butcher, який тролив і на змаганнях стартапів, які в рамках ІТАрени відбуваються. Ти також в журі. Розкажи, як тобі конкурс в цілому? Який рівень проектів і які критерії ти враховував, коли обирав тих, хто пройшов до фіналу?

Порадувала велика кількість проектів, загалом обрила з 180 стартапів. Це означає, що як мінімум 180 людей, а насправді значно більше, не побоялися, щось зробили, вклали час, гроші і за цим майбутнє. Цифра має ще рости, але це вже хороший показник. У багатьох стартапах мене дуже порадував рівень – це вже зрілі рішення, які працюють, частина вже продається, заробляє гроші. Це свідчить про зростання самого ринку.

Про критерії оцінки стартапів – ми мали шаблон, за яким працювали. Критерії були визначені, їх 6. Останній звучав так – чи ви б інвестували в цю компанію? Було три варіанти. Перший – з задоволенням, супер, готовий вже платити гроші. Другий варіант – так, але це потребує додаткового дослідення. Третій – на жаль, ні. За моїми оцінками 2 компанії з цієї кількості отримали двієчку, жодна першої відповіді, бо, об’єктивно, критерії складні. І скажу більше, з учора до сьогодні вони, попрацювавши над фінальними презенаціями, стали зрілішими. Ключове, що в них є – швидкість змін.

ПРО РЕЗУЛЬТАТИ STARTUP COMPETITION ЧИТАЙТЕ ТУТ

Буду це розцінювати як рекомендацію для стартапів. Також з твого боку хотів би почути поради для тих, хто працює над своїми проектами.

Складно всім радити однаково, рецепту загального для всіх немає. Але таке ключове – always be selling. Починайте продавати! Типова помилка людей, які ростуть з інженерів – вони багато роблять, але мало продають. А потрібно починати з продажу. Наступна штука – як ви продаєте – важливо знайти людей, які щось порадять, поговорити з аудиторією, якій ми продаємо. На цьому етапі технологія, як це робити – вторинна. Треба готуватися до того, що саме рішення буде модифікуватися. Але ключове – продавати, це перше.

Це гарний індикатор – те, чи ідея вигідна.

Так, з цього починати і не боятися цим і закінчувати, якщо справа не йде – ідей є набагато більше, ніж часу.

Ти ангельський інвестор, засновник групи компаній MagneticOne group, що зараз відбувається в Україні, які тренди в цьому напрямку?

З погляду інвестицій, ІТ як галузь зрілішає. До нас приїжджають з Європи, зі Штатів. Незважаючи на війну, на те, що відбуваються в країні, все одно заходять зовнішні гроші. Другий момент – класичні сектори економіки так само шукають нові рішення. Це означає, що кожен стартап може поспілкувати з своїм клієнтом чи представником своєї індуструї тут на місці. Я не кажу одразу брати гроші, говорити.

Наступне – зрілішають наші фонди. Багато людей з цієї індустрії їздять по світу і приїжджають з досвідом. Відбувається партнерство фондів, будуються взаємовідносини – коли фонд може дати одну частину грошей і порекомендувати до кого потім звернутися. Фактично зростає культура допомоги. Середовище стає комфортним для підприємця, не таким агресивним. Це допомагає перемогти проблему першого контакту. чому люди не продають? Бо є певний страх, є стратегії, які треба скласти, потім переробити їх. Потім ще раз переробити, а рекомедація насправді проста – продавати.

І друге – чути людей, з якими спілкуєшся. Чи це ангел, чи це фонд, важливо, щоб стартапер чув пораду і не боявся перепитати. Типова масова штука – коли людина впевнена, що в неї щось є, вона вже нічого не чує. З однієї сторони це правильно – йти вперед, але ще важливо чути і на основі цього міняти підхід. Запитати – чи правильно я зрозумів ваш посил? Відтворити його, а потім з цим посилом підійти до іншого представника фонду і запитати – чи правильно робити так? Якщо від одного порада, а він іншого підтвердження – то так треба і робити. Це зекономить багато грошей і часу.

Фото: Ірина Середа

 
Ідеї краще реалізовувати в коворкінгу Startup Depot





+38 (063) 874 80 25